FANDOM

Wezmę dwa razy potrójny Deluxe na tratwie, cztery razy cztery na surowo, dodatkowo krążki w ciasnych koszulkach, 4 tłuste ośki płaczliwe, upieczone i ociekające.

— Bąblodziób, "Pikle"

Bąblodziób to bass z nadwagą, który debiutuje w odcinku "Pikle".

Później pojawia się on przez parę epizodów sezonu pierwszego, oraz powraca dopiero w odcinku sezonu ósmego, "Łaskawym okiem".

Od sezonu 9 pojawiał się co jakiś czas w tle,od sezonu 11 pojawia się o wiele częściej przy czym ma dużo ról mówiących.

Pojawia się też krótko na pierwszych początkach filmu SpongeBob: na suchym lądzie,ważną rolę odegrał w odcinku"Kryminał",zaś w odcinku"Przeprowadzka kolegi" odegrał po raz drugi rolę antagonistyczną gdzie wykorzystał Spongeboba i Patryka.

Wygląd

Jest on otyłym, czarno zielono-oliwkowym bassem, który nosi jasnopomarańczowy podkoszulek, ciemnopomarańczowe spodenki, i czarne okulary.

Jego usta i inne części ciała są ciemnozielone, natomiast jego brzuch jest jasnozielony. Jego wymowa składa się z seplenienia, oraz głębokiego oddychania.

W odcinku "Prima Aprilis" ma ciemnobrązową skórę, biały podkoszulek i granatowe spodenki.

Osobowość

Bąblodziób nie jest zbyt miły,często jest wredny dla Spongeboba,jest również bardzo arogancki.

Myśli on tylko o sobie zwłaszcza w odcinku"Przeprowadzka kolegi",gdzie był wyjątkowo egoistyczny.

Główne role

  1. Pikle(antagonista)
  2. Kryminał
  3. Przeprowadzka kolegi(antagonista)

Ciekawostki

  • W odcinku Przeprowadzka kolegi nie podano jego imienia nazywano go tylko okoniem,mimo że tak naprawdę jest bassem.
  • Był nieobecny aż przez 12 lat,co czyni go najdłużej nieobecną postacią w tle.
  • Mieszka on w piwnicy w domu swojej matki za którą zbytnio nie przepada dowiadujemy się o tym w odcinku"Przeprowadzka kolegi".
  • Bąblodziób zajmuje się kolekcjonowaniem różnych figurek,a także komiksów widzimy to w odcinkach Kryminał,a także Przeprowadzka kolegi:,wtedy Spongebob i Patryk mu to wszystko zniszczyli.

Zmiany w animacji