FANDOM

Bikini Dolne
Bikini Dolne
Typ Miasto
Burmistrz Burmistrz Bikini Dolnego
Lokalizacja Ocean Spokojny
Pierwszy występ Potrzebna pomoc
Bikini Dolne — miasto, w którym rozgrywa się akcja serialu SpongeBob Kanciastoporty. Po raz pierwszy pojawia się w odcinku "Potrzebna pomoc". Jest domem dla prawie wszystkich bohaterów serialu. Miasto składa się z różnych firm, w tym restauracji, sklepów i fabryk. Bikini Dolne ma stabilną gospodarkę, zrównoważony system kształcenia, niestaranną opiekę zdrowotną (co widać w odcinku "Afera materacowa"), sąd i wiele innych. Są nawet stadiony, parki rozrywki i inne obiekty rekreacyjne (np. Świat Rękawic).

Krajobrazy

Bikini Dolne znajduje się w Oceanie Spokojnym, na dnie morza. Jest tu dużo gór, gęstych lasów, jezior, lagun, jaskiń, łąk, raf i rzek. W filmie SpongeBob Kanciastoporty pokazano wulkany, rowy, pustynie w otaczającej okolicy.

Lokacje

Ciekawostki

  • W Bikini Dolnym mieszka 538 osób, chociaż w odcinku "Podróż w czasie" podano, iż Bikini Dolne ma zaledwie 39 mieszkańców, a w odcinku "Krab-Yeti" podano, że 517.
  • Sandy i SpongeBob są jedynymi głównymi postaciami, które mieszkały gdzieś indziej niż Bikini Dolne,
    • Sandy mieszkała w Teksasie, a SpongeBob w innym mieście na Pacyfiku niż Bikini Dolne, którego nie znamy.
  • Najprawdopodobniej Bikini Dolne znajduje się w atolu Bikini.
    • Tam odbyły się w XX wieku testy bomb atomowych, więc być może dlatego postacie mają ludzkie cechy.

Panorama miasta

Zniszczone Bikini Dolne