FANDOM

Eugeniusz Herbert Krab (ang. Eugene Harold Krabs) (ur. 30 listopada 1942 - 75 lat) - znany jako Pan Krab, a nazywany przez Planktona, Krab, nazywany też Eugeniusz, czerwony krab z lekką nadwagą. Szef Spongeboba i Skalmara, oraz właściciel restauracji "Pod Tłustym Krabem" (ang. "The Krusty Krab", niem. "Krosse Krabbe"). Nie lubi wydawać za dużo pieniędzy, ponieważ jest niesamowicie skąpy i oszczędzanie to jego motto (na pamiątkę zatrzymał swojego pierwszego zarobionego dolara, który został pokazany w odcinku "Świeżo malowane"). Też szaleje, gdy coś się dzieje, jak to się stało w odcinku "Zmiana lokum". Jest w stanie sprzedać nawet swoją matkę, jeśli dostałaby za nią wystarczająco dużo pieniędzy. Mieszka w wielkiej kotwicy razem ze swoją córką, Perłą. Był kiedyś przyjacielem Planktona. Bardzo ceni sobie SpongeBoba, gdyż jest on głównym źródłem jego dochodów. Zakochał się w Pani Puff (odc. "Tłusta miłość").

Zmiany w animacji

Stroje

Ciekawostki

MoarKrabsHQ

WIĘCEJ!

  • Jego kwestia z odcinka Łowca meduz, "WIĘCEJ!", stała się memem internetowym.
  • W wielu odcinkach robi nielegalne rzeczy. (Włamywanie się na teren posesji, Niszczenie mienia publicznego i prywatnego, Nastraszanie, Kradzież)
  • Perfekcyjnie udaje głos Perły.
  • Ma siwe włosy.
  • Używa karty płatniczej Masterkarp. (Parodia Mastercard - Carp z angielskiego oznacza Karpia)
  • Jest bardzo podobny do Sknerusa McKwacza. Obie postacie łączy wielka obsesja na punkcie pieniędzy.
  • Odnosząc się do ankiet dla widzów, jest on najmniej ulubioną postacią w serialu ze względu na jego skąpstwo i wykorzystywanie pracowników.
  • Sól źle działa na jego oczy mimo tego, że żyje w oceanie, a oceany są zbiornikami wody słonej.
  • Już od dzieciństwa kochał pieniądze. Pokazano to w przynajmniej 2 odcinkach.
  • Jest jedyną główną postacią która ma dziecko.
  • Odcinek "Mała, żółta książeczka" ujawnia, że Pan Krab ma siwe włosy,a także że ma spinkę.

Zobacz też

Eugeniusz H. Krab/Galeria

Postacie

Główni

SpongeBobPatrykSkalmarPan KrabPlanktonKarenSandyPani PuffPerłaGacuś

Poboczni

Pirat PatchyPapuga PottySyrenamanSkorupinLatający HolenderKról NeptunMirek KaraśLarry HomarSkalmir MaminsynPirat Painty

Epizodyczni

BąblodzióbFredHaroldNatStary JenkinsSandalsTomSadie Rechid