FANDOM

Gdzie się podział SpongeBob? (Jaki Bob? Jakie Porty?)
What Ever Happened to SpongeBob-
Informacje główne
Kod produkcji: 98
Sezon: 5
Odcinek w sezonie: 38
Odcinek ogółem: 193
Premiera w Polsce: 10 lipca 2009
Premiera w USA: 13 października 2008
Twórcy
Scenariusz: Casey Alexander
Zeus Cervas
Steven Banks
Reżyser: Vincent Waller
Scenorys: Casey Alexander
Zeus Cervas
Chronologia
Poprzedni odcinek: "Bitwa pod Bikini Dolnym"
Następny odcinek: "Skalmar o dwóch twarzach"
Kategoria odcinków

Gdzie się podział SpongeBob? (Jaki bob? Jakie porty?)  trzydziesty ósmy odcinek sezonu piątego oraz sto dziewięćdziesiąty trzeci ogółem.

Streszczenie

SpongeBob chce spędzić miło czas z przyjaciółmi, ale robi się nieznośny. Wszyscy go przeganiają, więc gąbka z ciężkim sercem postanawia wyprowadzić się z Bikini Dolnego. Udaje się na poszukiwanie nowego domu ale po drodze uderza się w głowę i traci pamięć.

Bohaterowie

Fabuła

Gsps1

SpongeBob opuszcza Bikini Dolne.

SpongeBob budzi się jak zazwyczaj w zwyczajny poranek. Wygląda przez okno i zauważa listonosza na rowerze. Po chwili wita się z nim, co powoduję, że listonosz się rozprasza i wpada na ciężarówkę. Potem, SpongeBob ma ochotę spędzić trochę czasu ze swoimi
Gsps

Nieprzytomny SpongeBob.

przyjaciółmi. Kończy to się tylko ich zdenerwowaniem; przypadkowo łamię skorupę Gacusia, miażdży ciasto Patryka, zakłóca sen Skalmara, psuję robota Sandy, przypadkiem smaży na tłuszczu Kraba i jego pieniądze. SpongeBob wraca do domu, pakuje najpotrzebniejsze rzeczy i decyduje się opuścić Bikini Dolne na zawsze, skoro wszyscy go nienawidzą. Kiedy odchodzi, wystrasza się tajemniczych sylwetek. Gdy przed nimi ucieka, spada z wysokiego urwiska i uderza się w głowę. Robi mu się guz na głowie i dodatkowo spada na niego tobołek. Sponge traci przytomność.

W międzyczasie, Patryk puka do drzwi SpongeBoba chcąc pożyczyć trochę sosu dla swojego koktajlu. Po kilku sekundach zjawia się Sandy (która prawdopodobnie chce przeprosić). Obydwoje wchodzą do domu SpongeBoba. Zastają tam ogromnego i najedzonego Gacusia, a w środku jego miski list od SpongeBoba, w którym wyjaśnia, że uciekł.

Kolejna scena przestawia SpongeBoba, który odzyskuję przytomność. Zauważa parę ryb, którzy oglądają jego kanciaste spodnie. SpongeBob nie wie gdzie jest, ani jak się nazywa, więc para ryb po chwili namysłu wmawia mu, że nazywa się Serogłowy Buroporty. Wykorzystując amnezję SpongeBoba, kradną mu spodnie. Sponge wyciąga bańki mydlane, co spowodowało, że para ryb z niewiadomych przyczyn ucieka. Następnie gąbka, nie wiedząc gdzie się znajduję spogląda przed siebie i zauważa Krasnorosty Górne.

Sandy i Patryk zmierzają do Skalmara i pana Kraba. Całę miasto jest w przerażającym stanie, a Roman, reporter telewizyjny zostaje pobity przez złoczyńce. Pod Tłustym Krabem znajduje się bardzo dużo wściekłych klientów, którzy domagają się kraboburgerów. Sandy przekazuję list SpongeBoba panu Krabowi. Po przeczytaniu Sandy, Patryk i pan Krab się niepokoją, tęsknią i płaczą, z powodu tego, że SpongeBob odszedł, z wyjątkiem Skalmara, który tryska radością i śmieje się bezlitośnie. Pan Krab postanawia zamknąć Tłustego Kraba, dopóki Sponge nie wróci do Bikini Dolnego.

SpongeBob wędruję po Krasnorostach Górnych w poszukiwaniu pracy, ale gdy tylko wykorzystuję swoją umiejętność dmuchania baniek wszyscy się boją i wyrzucają go. Dmuchanie baniek przyciąga uwagę Chłopaków do zbijania baniek, groźnego gangu, który tak zastraszył miasto, że nikt nigdy nie może puszczać baniek. Gang decyduje się pokazać SpongeBobowi, co robią z takimi łamaczami zasad. Chcą go pobić, ale Sponge szybko ucieka

Ciekawostki

  • Jest to pierwszy raz, w którym Sponge występuję na karcie tytułowej.
  • Pan i Pani Dolar prawdopodobnie mogą być parodią Jacka i Rose z Titanica.
  • Sponge po raz drugi jest bezdomny. Pierwszy był w "Nie ma jak w domu".
  • Populacja Bikini Dolnego okazuje się wynosić 538 mieszkańców.
  • Pan Krab czyta notatkę Spongeboba bez problemu, a w odcinku "Tłuste żarty" do czytania potrzebuje okularów.