FANDOM

Kochani Wikingowie
Dear Vikings
Informacje główne
Kod produkcji: 114a
Sezon: 6
Odcinek w sezonie: 25
Odcinek ogółem: 222
Premiera w Polsce: 11 grudnia 2012
Premiera w USA: 28 listopada 2008
Twórcy
Scenariusz: Dani Michaeli
Aaron Springer
Reżyser: Paul Tibbitt
Scenorys: Aaron Springer
Chronologia
Poprzedni odcinek: "Karta"
Następny odcinek: "Wagary"
Kategoria odcinków
"Kochani Wikingowie" to dwudziesty piąty odcinek sezonu szóstego serialu SpongeBob Kanciastoporty. W tym odcinku, SpongeBob chce się dowiedzieć dużą ilość rzeczy o wikingach.

Postacie

  • Wikingowie
    • Helga (debiut)
    • Gordon (debiut)
    • Olafowie (debiut)

Streszczenie

Pan Krab tworzy "promocję" w Tłustym Krabie, która polega na kupowaniu kubków do napojów, mogą być to zwykłe, wielkie, albo też w wielkości wikinga (które są naprawdę w tym samym rozmiarze), żeby mieć swoje pienądze z restauracji, oraz klienci płacili drożej, za napój o tej samej wielkości. Też gdy ktoś kupi kubek wielkości wikinga, dostanie też hełm wikingowy zrobiony z kartonu, który Pan Krab znalazł u siebie na strychu. Z tego powodu SpongeBob zaczyna się interesować wikingami. Potem Skalmar opowiada SpongeBob'owi o wikingach i wysyła im list.

Tymczasem w biurze pocztowym, mężczyzna z workiem (który jest wikingiem) dostarcza list SpongeBob'a do lidera wikingów. Lider oraz jego inni członkowie idą do restauracji, żeby opowiedzieć SpongeBob'owi, jak żyją wikingowie (co jest pokazane na opak), i porywają chłopaków na swój statek. W nim przedstawiają się, lider nazywa się Gordon, a jego członkowie, to duża ilość Olafów. SpongeBob pyta ich też, co wikingowie robią dla zabawy, a jeden z wikingów mówi, że lubią śpiewać, chociaż że tego nie robią. Wikingowie mianują SpongeBob'a na szefa kuchni, a Skalmara na osobę sprzątającą łazienki. Skalmar jest z tego powodu wściekły, co powoduje u wikingów przywiązanie go do katapulty. Gdy jeden z wikingów rzuca kamieniem, w statku jest dziura, która powoduje powódź. SpongeBob ma pomysł jak usunąć problem. Ratuje Skalmara, oraz swoim ciałem zatyka dziurę, ratując też tym wikingów.

Ciekawostki

  • Tło karty tytułowej jest podobne do tła z odcinka "Morska opowieść".
  • Odcinek ten był dostępny na iTunes, jeszcze przed premierą w USA, wraz z odcinkiem "Wagary", oba odcinki razem kosztowały 1,99 dolarów.
  • SpongeBob wspomina o tytule odcinka czytając swój list na głos.
  • To drugie pojawienie się urzędu pocztowego w Bikini Dolnym. Pierwszy raz pojawiło się w odcinku "Hokus-pokus".
  • W niemieckiej wersji odcinka, każdy wiking jest nazwany tak samo Olaf, a Gordon w tej wersji jest nazwany Günther.
  • SpongeBob powinien wiedzieć o wikingach w odcinku "Kumpel bańka", ponieważ na początku odcinka świętuje dzień Leifa Eriksona.
    • W tym odcinku jest też odniesienie do Olafa, co pokazuje jeden z napojów w menu Tłustego Kraba, Specjał Kapitana Olafa Super Wodorostowy Shake.
  • List SpongeBob'a:
    • Kochani Wikingowie, piszę do was, gdyż chciałbym zapytać o różne rzeczy. Gdybyście znaleźli wolną chwilę i zechcieli odpowiedzieć mi na pytania, to było by bardzo fajnie.
  • Fakty na temat tego, co lubią Wikingowie.
    • Lubią co nie co przedekorować (demolizować rzeczy)
    • Lubią co nie co spożytkować (kraść łup)
    • Lubią co nie co porwać (porywać ludzi)