FANDOM

Mała, żółta książeczka
S09E04A-Little-Yellow-Book-Titlecard
Informacje główne
Kod produkcji: 182a
Sezon: 9A
Odcinek w sezonie: 6
Odcinek ogółem: 183
Premiera w Polsce: 27 października 2013
Premiera w USA: 2 marca 2013
Twórcy
Scenariusz: Luke Brookshier,

Marc Ceccarelli oraz Derek Iversen

Reżyser: Paul Tibbitt
Scenorys: Luke Brookshier

Marc Ceccarelli

Chronologia
Poprzedni odcinek: "Skal-dzidziuś"
Następny odcinek: "Zderzak w zderzak"
Kategoria odcinków
"Mała, żółta książeczka" to piąty odcinek pierwszej części sezonu 9A serialu SpongeBob Kanciastoporty. W tym odcinku, Skalmar znajduje pamiętnik SpongeBoba, i czyta go głośno wszystkim Pod Tłustym Krabem.

Postacie

Ciekawostki 

  • Chociaż, że każdy czytał pamiętnik SpongeBoba ze Skalmarem, każdy obwinił jego. Był to też jego pomysł.
  • Wszyscy klienci mieli zabawę podczas czytania pamiętnika przed tym, kiedy SpongeBob zaczął płakać, oznacza więc to, że mogą oni być hipokrytami, i nie wiedzieli, że to był jego pamiętnik, oraz, że to był pamiętnik Skalmara (na okładce pisało MÓJ PAMIĘTNIK), i że SpongeBob powiedział Skalmarowi swoje sekrety, aby wpisał je do swojego (Skalmara) pamiętnika.
  • Pamiętnik SpongeBob'a ma już 3 wystąpienie. Pierwsze było w odcinku "Szkoła jazdy", a drugie w "Sam".
  • Pomidory były rzucane w Skalmara są identyczne do tych, które się pojawiły w odcinku "Krabi Ląd".
  • To już 3 raz, gdy SpongeBob jest upokorzony przez Skalmara i klientów restauracji Pod Tłustym Krabem. Pierwszy raz upokorzenie miało miejsce w odcinku "Prima Aprilis" podczas "żartu" Skalmara, a drugie w "Buzi babuni", gdzie SpongeBob'owi było widać pocałowane czoło przez jego babcię. Też był zawstydzony w łazience restauracji przez Pana Kraba, gdy był duchem Bikini Dolnego w odcinku "Psikus za psikus".
  • To druga rola Skalmara bycia złym od odcinka "Bezdenne zatapianie", gdy chciał zrobić źle SpongeBob'owi.
  • Ten odcinek miał mieć oryginalną premierę 25 listopada 2012 roku.
  • Ten odcinek był częścią maratonu SpongeBob's Secrets Revealed, które też zawierało odcinki "Buzi babuni", "Kobyłka morska" i "Śmiecioburger".
  • Ten odcinek miał premierę w 61 urodziny Laraine Newman'a.
  • To siódmy odcinek, w którym dom Skalmara jest usunięty. Pierwszym odcinkiem był "Bańki mydlane", drugim "Dobrzy sąsiedzi", trzecim "Durne rządy", czwartym "Potwór w Bikini Dolnym", piątym "Siostra Sam", a szóstym "Syrenamen - początek".
  • To drugi odcinek, w którym Gacuś gryzie Skalmara. Pierwszym odcinkiem był "Nadgryzieni".
  • W "Prima Aprilis" Skalmar czuł smutek po tym, co zrobił SpongeBobowi próbując go przeprosić. Natomiast w tym odcinku czuł szczęście i nie okazywał szacunku.
  • Ten odcinek pokazuje, że SpongeBob ma 2 pamiętniki, które oba przeczytał Skalmar.
  • Od tego odcinka SpongeBob jest autorem krytycznie ocenianym.
  • To trzeci odcinek w którym klienci dostają ataku szału i niecierpliwości w miejscu posiłku z powodu przedłużonego czekania na jedzenie. Pierwszym odcinkiem był "Schłodzony jubileusz", a drugim "Egzamin ustny", a dodatkowo też w pilotażowym odcinku, chociaż, że anchois nie miały dłuższego czekania.
  • Trwający gag: Skalmar czyta publiczny i osobisty pamiętnik SpongeBob'a.
  • W tym odcinku manager Glony'ego G jest taksówkarzem.
  • To drugi odcinek, który zawiera książkę napisaną przez SpongeBob'a. Pierwszym odcinkiem był "Dobry, stary jakmutam", w którym napisał książkę o klientach Tłustego Kraba, i powodami, czemu ich kocha.
  • To czwarty odcinek, w którym pojawia się mama Skalmara (w tym odcinku pojawia się na zdjęciu w retrospekcji SpongeBoba). Pierwszym był "Prima Aprilis", drugim "Krabowa Wieża", a trzecim "Duch druh".
  • Ten odcinek potwierdza kolor włosów Pana Kraba - szare.
  • Gdy SpongeBob idzie za tyły Tłustego Kraba, aby puścić bańki, jest to spokrewnienie z przerwą na zapalenie papierosa.
  • To drugi odcinek, w którym SpongeBob płacze, a Skalmar się cieszy na koniec odcinka. Pierwszym odcinkiem był "Bezsenność w morzu".
  • Ten odcinek miał premierę w Kanadzie 4 lata po emisji odcinka "Słodki ciężar".
  • Scena, w której SpongeBob gdakał jak kurczak po zobaczeniu tartanu Pana Kraba, stała się internetowym memem już w 2017 roku, który nazywa się SpongeMock.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki