FANDOM

Eugeniusz Herbert Krab (ang. Eugene Harold Krabs) (ur. 30 listopada 1942 - 75 lat) - znany jako Pan Krab, a nazywany przez Planktona, Krab, nazywany też Eugeniusz, czerwony krab z lekką nadwagą. Szef Spongeboba i Skalmara, oraz właściciel restauracji "Pod Tłustym Krabem" (ang. "The Krusty Krab"). Nie lubi wydawać za dużo pieniędzy, ponieważ oszczędzanie to jego motto (na pamiątkę zatrzymał swojego pierwszego zarobionego dolara, który został pokazany w odcinku "Świeżo malowane"). Też szaleje, gdy coś się dzieje, jak to się stało w odcinku "Zmiana lokum". Jest w stanie sprzedać nawet swoją matkę, jeśli dostałaby za nią wystarczająco dużo pieniędzy. Mieszka w wielkiej kotwicy razem ze swoją córką, Perłą. Był kiedyś przyjacielem Planktona. Bardzo ceni sobie SpongeBoba, gdyż jest on głównym źródłem jego dochodów. Zakochał się w Pani Puff (odc. "Tłusta miłość").

Zmiany w animacji

Ciekawostki

MoarKrabsHQ

WIĘCEJ!

  • Jego kwestia z odcinka Łowca meduz, czyli "WIĘCEJ!", stała się memem internetowym.
  • W wielu odcinkach robi nielegalne rzeczy.
  • Perfekcyjnie udaje głos Perły.
  • Ma siwe włosy.
  • Używa karty płatniczej Masterkarp.
  • Jest bardzo podobny do Sknerusa McKwacza. Obie postacie łączy wielka obsesja na punkcie pieniędzy.
  • Odnosząc się do ankiet dla widzów, jest on najmniej ulubioną postacią w serialu.
  • Sól źle działa na jego oczy mimo tego, że żyje w oceanie, a oceany są zbiornikami wody słonej.
  • Już od dzieciństwa kochał pieniądze. Pokazano to w przynajmniej 2 odcinkach.
  • Odcinek "Mała, żółta książeczka" ujawnia, że Pan Krab ma siwe włosy.

Zobacz też

Eugeniusz H. Krab/Galeria

Postacie

Główni

SpongeBobPatrykSkalmarPan KrabPlanktonKarenSandyPani PuffPerłaGacuś

Poboczni

Pirat PatchyPapuga PottySyrenamanSkorupinLatający HolenderKról NeptunMirek KaraśLarry HomarSkalmir MaminsynPirat Painty

Epizodyczni

BąblodzióbFredHaroldNatStary JenkinsSandalsTomSadie Rechid