FANDOM

Myśli ponure, palec w górę!

— Patryk w odcinku Herbatka pod kopułą

Postać

Patryk Rozgwiazda (ang. Patrick Star(ur. 26 lutego 1986) — różowa rozgwiazda nosząca tylko seledynowe krótkie spodenki w fioletowe kwiaty. Mimo, że ma niezwykle niski iloraz inteligencji, jest najlepszym przyjacielem i nieodłącznym kompanem SpongeBoba. W wolnym czasie lubi nic nie robić lub łapać meduzy. Mieszka pod wielkim głazem, jest sąsiadem Skalmara i SpongeBoba. Lubi jeść wszystko co mu wpadnie w ręce. Jest bardzo leniwy i gruby, nie uprawia wcale sportu. Ma siostrę Sam.

Wygląd

Patryk jest różowy, ma duże oczy, czubek na szczycie głowy i malutkie "kropki" na ciele. Nie nosi koszulki, ale za to seledynowe spodenki we fioletowe kwiatki. Jest dość wysoki, tęgi, wyższy od SpongeBoba.

Opis

Patryk jest miłą, leniwą oraz naiwną rozgwiazdą mieszkającą na ulicy Conch Street 120. W przeciwieństwie do reszty głównych postaci, Patryk nie ma nosa. Z tego powodu ogólnie nie czuje żadnych zapachów (np. w odcinku "Coś tu cuchnie" nie czuje nieświeżego zapachu z ust SpongeBoba). Jednak w odcinku "Bitwa pod Bikini Dolnym" potrafi wydmuchać nos używając siły. W odcinku "Prosto w nos" Patryk realizuje swoje marzenie o nosie i wykonuję operację plastyczną.

W sezonie 1 z powodu niepewnej animacji jego brwi były cienkie, w kształcie litery M, a kwiatki na jego spodenkach były ciemnofioletowe zamiast jasnych. Na początku sezonu 2, jego brwi były nieco grubsze i miały kształt litery Z. Czasami Patryk ma wszystkie zęby, czasem tylko jeden, a niekiedy żadnych.

W niektórych odcinkach Patryk ma problemy nawet z najbardziej podstawowymi zadaniami jak liczenie. Jego poziom inteligencji jest bardzo niski, a pamięć również kiepska. Potrafi zapomnieć nawet o czynnościach takich jak jedzenie, lub jak stać bez upadku. W odcinku "Zbrodnicze życie" po zjedzeniu batonika po kilku sekundach zapomniał, że go zjadł. Czasami poziom inteligencji Patryka jest tak wysoki, że poziomem dorównuję Sandy.

Patryk potrafi łatwiej wykryć złośliwość i sarkazm niż SpongeBob. Co wskazuję, że jest bardziej uważny i emocjonalnie związany niż inni bohaterowie. Czasami nawet sam używa sarkazmu. Patryk zazwyczaj jest pełen dobrych chętni, lecz często nieumyślnie powoduję kłopoty, zarówno dla siebie jak i dla swoich przyjaciół, np. w odcinku "Patryk-Man!" wsadził panią Puff do więzienia i zniszczył Tłustego Kraba, lecz pod koniec odcinka uratował Bikini Dolne przed Brudnym Bąblem.

Umiejętności

  • Siła. Patryk jest ukazany jako bardzo silna osoba, w wielu odcinkach widać, że podnosi skałę. W odcinkach "Gdzie się podział SpongeBob? (Jaki Bob? Jakie Porty?)" oraz "Skal-dzidziuś" pokazano, że może podnieść drogę. W odcinku "Patryk-Man!" podnosi bardzo ciężkie obiekty z łatwością. Jednak w odcinku "Burgerożercy" nie mógł podrzeć kartki papieru.
  • Jazda samochodem. Patryk jest ukazany jako świetny kierowca, nie tak jak SpongeBob.
  • Ukrywanie się. W odcinku "To nie babka" przez długi czas ukrywał pod imieniem Patrycja.
  • Jazda na koniku morskim. W odcinku "Matołki i smoki" nie potrafił na nich jeździć, ale w "Życie dniem" umiał. Najwyraźniej z czasem się tego nauczył.
  • Jedzenie. W odcinku "Kto jest lepszy?" zjadł Podwójnego Kraboburgera Deluxe jednym kęsem. Ma bardzo duży apetyt.
  • Niemruganie przez długi czas. Jest w tym bardzo dobry i organizuje z SpongeBobem zawody w gapieniu.
  • Nierobienie niczego przez długi czas. W odcinku "Stanley Kanciastoporty" uczył kuzyna SpongeBoba tej właśnie rzeczy. Bezskutecznie. W odcinku "Różowy rabuś" nic nie robił przez 8 godzin. W odcinku "Różowa oferma" otrzymał nagrodę za nierobienie niczego przez dłuższy czas niż inni.

Biografia

Patryk jest drugim dzieckiem Margie i Herba, bratem Sam oraz wnukiem Eda oraz Maw. Jego siostra Sam zaginęła podczas wielkiej fali. Nie spotkali się aż do odcinka "Siostra Sam".

Poznał SpongeBoba gdy był jeszcze dzieckiem.

Gdy został pełnoletni, przeprowadził się i zamieszkał pod skałą.

Poznał Sandy dzień po SpongeBobie.

Dom

ROCK

Dom Patryka.

Patryk mieszka dosłownie pod skałą zlokalizowaną przy ulicy 120 Conch Street, dwa domy dalej od swojego najlepszego przyjaciela - SpongeBoba Kanciastoportego, oraz tuż obok Skalmara. Dzieli go 365 metrów od Tłustego Kraba. Na dowodzie tożsamości Patryka możemy zobaczyć jego adres w odcinku "Syrenaman i Skorupin III" oraz w "Łzy kierowcy". Skała pozbawiona jest jakichkolwiek dodatków, nie posiada nawet okien. Ma jedynie żółty wiatrowskaz, który wielokrotnie odpadał. Przez większość czasu wnętrze skały jest puste, ale zdarza się, że są tam meble, tak jak w odcinkach "Zostacje Patryka", "Pączek wstydu", "Prosto w nos" i innych. Możliwe, że Patryk sam robi meble, co można zobaczyć w odcinku "Jestem z głupolem".

Rise and Shine 11

Czasami Patryk śpi na górze skały, chociaż częściej śpi po prostu w łóżku. Większość swojego dnia rozgwiazda spędza śpiąc pod skałą. W niektórych odcinkach w domu znajduje się tylko łóżko i komoda, a w innych ma też kuchnie i salon. Patryk twierdzi, że sam zbudował dom. Sporadycznie ma tylko telewizor i krzesło w swoim domu.

Relacje

SpongeBob

SpongeBob i Patryk są najlepszymi przyjaciółmi od dzieciństwa. Spędzili ze sobą znaczną większość swego życia i są bardzo blisko siebie. Patrykowi zależy na SpongeBobowi, co pokazano w wielu odcinkach. Często próbuje udzielić SpongeBobowi jak najlepszą radę, nawet jeśli jest całkowicie nielogiczna. Kiedy jego najlepszego przyjaciela nie ma wokół, Patryk smutnieje. Chociaż wielokrotnie w serii kłócił się ze SpongeBobem zawsze godzą się.

Skalmar

Patryk wraz z SpongeBobem często irytuje Skalmara. Chociaż rozgwiazda uważa Skalmara za najlepszego przyjaciela, Skalmar nie odwzajemnia jego "przyjaźni". W przeciwieństwie do SpongeBoba Patryk zauważył, że Skalmar za nimi nie przepada, lecz SpongeBob zapewnia go, że są jego przyjaciółmi. Skalmar przez większość czasu uważa, że Patryk jest denerwujący i głupi, nawet gorszy od SpongeBoba. Okresami dobrze się dogadują, m.in. w odcinku "Nieznośni sąsiedzi" i "Kapela Skalmara", chociaż zdarza się to przez krótki czas, ponieważ Skalmar regularnie wykazuje swoją pogardę do Patryka. Mimo wszystko Skalmar jest najlepszym przyjacielem Patryka tuż po SpongeBobie, co pokazano, gdy Skalmar szybko powstrzymał pana Kraba przed oszukaniem naiwnego Patryka w odcinku "Kupon Patryka".

Sandy Pysia

Patryk i Sandy są bliskimi przyjaciółmi. Choć Sandy wielokrotnie irytowała całkowita głupota Patryka i czasami zagrażała mu atakiem ("Teksas" i "Nie dla głupoli") obaj bardzo dobrze się dogadują.

Pan Krab

Jego relacja z panem Krabem jest skomplikowana. W większości przypadków pan Krab uważa, że rozgwiazda jest zbyt głupia, żeby się nią przejmować, chociaż nieraz zatrudnił go jako pracownika w swojej restauracji i zachowywał się wobec niego jako ojciec ("Kląć jak marynarz" i "Haczyki"). Zwykle, gdy Patryk staje się pracownikiem Tłustego Kraba nie kończy się to dobrze. W odcinku "Różowa oferma" był fatalnym pracownikiem, a w odcinku "Nakaz sądowy" był jeszcze gorszy od SpongeBoba jako pośrednik.

Plankton

Patryk i Plankton komunikowali się ze sobą tylko kilka razy. Kiedy już to robią, Plankton gardzi jego głupotą. W odcinku "Kubeł Pomyj Ekstra" Patryk pomaga Planktonowi tworząc slogan dla Kubła Pomyj.

Pani Puff

Patryk i pani Puff ledwie ze sobą rozmawiają, lecz kiedy to robią Patryk wykazuje do niej niechęć. W odcinku "Nowy uczeń rozgwiazda" obraża ją. W odcinku "Patryk-Man" został aresztowany, ponieważ myślał, że pani Puff próbowała włamać się do czyjegoś samochodu.

Cytaty

FINLANDIO!

— Patryk, Frankenbazgroł

Co tu robicie?!

— Patryk, Przed hibernacją

NIE JESTEM ŻADEN RICK!

— Patryk, Konkurs mistrza patelni

Nie, mówi Patryk! Nie jestem Tłusty Krab.

— Patryk, Różowa oferma

Piękna żyrafa!

— Patryk, Bańki mydlane

Zmiany w animacji

Stroje

Ciekawostki

  • W odcinkach Gąbka, która latała oraz Nocna lampka umiał latać.
  • Waży 2 uncje (56 gramów) oraz mierzy 6 centymetrów. Pokazano to na jego prawie jazdy.
  • Jego numer karty mieszkańca Bikini Dolnego to A1359723.
  • Gdy widzi syreny, od razu w nich się zakochuje. Pokazano to w odcinku Witamy w Trójkącie Dolnym oraz w filmie SpongeBob Kanciastoporty.
  • Gdy myśli, jego mózg wydziela parę.
  • Jego ulubiony kolor to akwamaryna.
  • Jego ulubiony smak lodów to koperkowo-korniszonowy z musztardą i boczkiem.
  • W swoim mózgu ma Ministerstwo Myśli oraz Korporację: Patryk.
  • Według angielskiej wersji odcinka Schłodzony jubileusz jego prawdziwe imię i nazwisko to Patrick Sea-Star.
  • W angielskiej wersji wielu odcinków jego nazwisko to Starfish.
  • W odcinku Mała, żółta książeczka pokazano, że ma szpachelkę o imieniu Frania.
  • Jest praworęczny.
  • Jest w 1/16 amebą.
  • Według Stephena Hillenburga, Patryk miał originalnie być wściekłym sprzedawcą w barze.
  • W odcinku "Miałem wypadek", gdy Patryk "straszył" Sandy mając kostium goryla, twerkował.
  • Patryk czasami ma jednego zęba (pierwszy raz był pokazany w odcinku "Jakie święta?", oraz w niektórych odcinkach sezonu piątego).
  • W "Jakie święta" i "Piosenka Patryka", Patryk nie umiał trzymać ołówka, ale w odcinku "Krabi przekręt", udaje mu się narysować Skalmara mając ołówek w ręku.
  • W odcinkach "Jaskinia pomyj" oraz "Próbki gratis" Patryk łatwo je pomyje Planktona z Kubła Pomyj, niż inni, którzy po ich zjedzeniu mają problemy.
  • W oryginalnej wersji filmu "Spongebob na suchym lądzie" ma głębszy głos.
  • Patryk w każdej okazji łamie czwartą ścianę, jego najpopularniejszą była ta, gdy w odcinku "Świeżo malowane" po karcie czasowiej Trzy godziny później... mówi, że chce, aby Spongebob się pospieszył z pomalowaniem ściany u Pana Kraba, ponieważ nie ma już żadnych kart czasowych.
Postacie

Główni

SpongeBobPatrykSkalmarPan KrabPlanktonKarenSandyPani PuffPerłaGacuś

Poboczni

Pirat PatchyPapuga PottySyrenamanSkorupinLatający HolenderKról NeptunMirek KaraśLarry HomarSkalmir MaminsynPirat Painty

Epizodyczni

BąblodzióbFredHaroldNatStary JenkinsSandalsTomSadie Rechid

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Patryk Rozgwiazda