Fandom

SpongeBob Wiki

Skalisko Dolne (miasto)

631stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Skalisko Dolne
Rockbottom.JPG
Lokalizacja Ocean Spokojny
Pierwsze pojawienie się "Skalisko Dolne"

Skalisko Dolne (ang. Rock Bottom) to małe miasto w strefie głębinowej na prawo od Bikini Dolnego. Pojawiło się w odcinku "Skalisko Dolne". Droga między dwoma miastami jest idealnie pionowa, więc można dostać się tylko autobusem lub balonem.

Światło słoneczne nie dociera do tej części wody, więc wszędzie w mieście jest zawsze ciemno, jest jedynie parę lamp ulicznych. Mieszkańcy piszą w języku angielskim, lecz ze zniekształconymi lub odwróconymi literami. Gleba to zielony, żywy osad, który potrafi mówić.
Rockbottomsand.png

Piasek

Mieszkańcy Skaliska Dolnego wyglądają dziwnie i potwornie, oparci są na podstawie prawdziwych morskich stworzeń znalezionych w najgłębszych czeluściach Oceanu.
Latest.png
Latest (1).png
Latest (2).png
Rock.png

Mieszkańcy mówią w tym samym języku, co w Bikini Dolnym, lecz co jedno lub dwa słowa plują językiem, bo to wymagany akcent.

W Skalisku Dolnym znajduje się maszyna ze słodyczami.
Kandy.jpg

Automat ze słodyczami

Są tam również toalety, ale cudzoziemcy nie mogą rozróżnić, która jest męska, a która damska z powodu dziwnych symboli i nie są w stanie określić płci mieszkańców.
Toilets.jpg

Toalety

W mieście jest także stacja autobusowa, mimo że autobus bardzo trudno złapać. Jak widać w grze "SpongeBob's Boating Bash" w Skalisku Dolnym jest również posterunek policji i więzienie. Jest tam także sporo billboardów.

Ciekawostki

  • W serialu miasto pojawiło się tylko raz, ale pojawiło się też wiele razy w grach.
  • W odcinku "Smoothe Jazz w Skalisku Dolnym" miasto wcale się nie pojawiło, gdyż angielski tytuł to "Smoothe Jazz in Bikini Bottom" co po polsku znaczy "Smoothe Jazz w Bikini Dolnym". Polski tytuł więc może wprowadzić w błąd.
  • Skalisko Dolne jest prawdopodobnie najniżej położonym miastem na Pacyfiku, gdyż znajduje się w strefie głębinowej.
  • Mieszkańcy są wzorowani na prawdziwych morskich stworzeniach.
  • W przeciwności do innych mieszkańców, czerwona celakantokształtna ryba jest miła i potrafi mówić również bez akcentu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki