FANDOM

Skalmar Q. Obłynos (ang. Squidward Q. Tentacles, w lektorskiej wersji Squidward Macka, zaś w niemieckiej Thaddäus Quentin Tentakel) (ur. 23 października 1975 - 42 lata) — szarawy kalmar, który mieszka w domu pomiędzy SpongeBobem, a Patrykiem. Denerwuje go ich zachowanie, gdyż uważa, że są dziecinni.

Zachowanie i osobowość

Jest ponury i zgorzkniały, ponieważ życie nie ułożyło mu się tak jak sobie wymarzył. Nie został sławnym artystą, ma uciążliwych sąsiadów (SpongeBob i Patryk), oraz pracę której nienawidzi. Stanowi przeciwieństwo SpongeBoba. Uważa się za wielkiego artystę i najlepszego muzyka. Kocha grę na klarnecie, jednak nie został obdarzony zbyt wielkim talentem muzycznym. Godzinami ćwiczy grę na tym instrumencie, jednak mimo to wcale nie idzie mu lepiej. Uwielbia malować autoportrety, a w swoim domu ma 497 obrazów z własną podobizną. Pracuje jako kasjer w Pod Tłustym Krabem . Jego największym rywalem jest Skalmir Maminsyn, rówieśnik z czasów szkoły, który zdobył sławę i bogactwo realizując jego marzenia. Największym marzeniami Skalmara są zdobycie sławy, oraz życie bez SpongeBoba. 14 grudnia odbywa się Dzień Walki ze Skalmarem. Mimo, że zazwyczaj deklaruje nienawiść do głównego bohatera, w odcinku "Nocna zmiana" przyznał, że zawsze trochę lubił SpongeBoba.

Wygląd

Skalmar jest ośmiornicą, ma cztery macki dolne i beżową koszulę z kołnierzem. Jest najbardziej humanoidalny ze wszystkich stworzeń. Ma dwie macki jako ręce, wielki nos ma nawet w nazwisku, duże żółte oczy z prostokątnymi tęczówkami w kolorze piwnym. Jest łysy, można jedynie zauważyć ciemniejsze kropki na szczycie jego głowy.

Złamanie prawa

Skalmar czasami łamie prawo, przez co wsadzany jest do więzienia. Lubi to, ponieważ może choć na chwilę uciec przed swoimi sąsiadami.

Praca

Skalmar pracuję jako kasjer Pod Tłustym Krabem, wraz ze swoim współpracownikiem - kuchcikiem, SpongeBobem. Nienawidzi swojej pracy z całego serca, a wszystkie swoje obowiązki wykonuję bez entuzjazmu. Często zachowuję się w sposób nieuprzejmy wobec klientów. Skalmar niejednokrotnie myślał nad rzuceniem pracy, lecz tego nie zrobił. Pracuję tam, bo po prostu chcę trochę zarobić. W odcinku "Jeden kęs" ujawnia, że nigdy nie spróbował kraboburgera i uważa, że są one obrzydliwie niezdrowe, jednak po jednym kęsie zachowuje się w ich smaku. W filmie "SpongeBob Kanciastoporty" Skalmar jest kierownikiem Tłustego Kraba 2, przez sześć dni. Z powodu inwazji Planktona restauracja już nie istnieję. W filmie tym również pokazano, że tak naprawdę Skalmar troszczy się o to co dzieje się z Tłustym Krabem i o tajny przepis. W odcinku "Sprzedano!" pracował jako kelner w restauracji.

Zmiany w animacji

Stroje

Tengen toppa gurren lagann squidward cameo

Skalmar w Tengen Toppa Gurren Lagann

Ciekawostki

  • Jest praworęczny.
  • Często zastępuje SpongeBoba na stanowisku kuchcika w Pod Tłustym Krabem.
  • Ma alergię na tusz drukarski. Jednak mimo tego czyta gazety.
  • W pracy czyta gazety. Ich tytuły to: "Dance!", "Art", "Squid Ink" oraz "House Fancy".
  • Postać przypominająca Skalmara ma krótki występ w japońskim anime Tengen Toppa Gurren Lagann.
  • Imię Skalmara Obłynosa, w wielu wersjach językowych jest zmienione. Jego imię w innych językach to:
    • Angielski: Squidward Tentacles
    • Brazylijski: Lulamolusco Tentáculos
    • Grecki: Καλαμάρης Πλοκάμιας (Kalamaris Plokamias)
    • Holenderski: Octo Tentakel
    • Węgierski: Tintás Tunyacsáp
    • Francuski: Carlo Tentacules
    • Hiszpański: Calamardo Tentáculos
    • Chorwacki: Lignja Kalamarko
    • Niemiecki: Thaddäus „Thaddel“ Tentakel
    • Serbski: Lignjoslav Pipak
    • Włoski: Squiddi Tentacolo
    • Czechy: Sépiák
    • Rumuński: Squidward Tentacule
    • Bułgarski: Сепия обича (Sepija Obicha)
    • Fiński: Jalmari Kalmari
    • Szwecki: Bläckvard Tentakel
    • Persjański: Santagus Realstikio
    • Rosyjski: Сквидвард Тентикалс (Skwidward Tentikałs)
    • Japoński: イカルド・テンタクルス (Ikardo Tentakurusu)
  • Ma uczulenie na glonogody.
  • Jego imię w angielskiej wersji jest bazowane na imieniu Edward.
  • Skalmar nie jest kalmarem, lecz ośmiornicą.
  • Po Spongebobie to on pojawia się najczęściej. Różnica między nim a Patrykiem to około 40 epizodów.
  • W odcinku "Pierwszy kucharz" okazuje się, że miał bujne blond włosy.
  • Jest uczulony na lody ("Badania naukowe")
  • Poszedł na randkę z Skalmilą w odcinku "Skalmar w amorach"

Zobacz również

Skalmar Obłynos/Galeria

Postacie

Główni

SpongeBobPatrykSkalmarPan KrabPlanktonKarenSandyPani PuffPerłaGacuś

Poboczni

Pirat PatchyPapuga PottySyrenamanSkorupinLatający HolenderKról NeptunMirek KaraśLarry HomarSkalmir MaminsynPirat Painty

Epizodyczni

BąblodzióbFredHaroldNatStary JenkinsSandalsTomSadie Rechid