FANDOM

SpongeBob i Wielka Fala - dwudziesty odcinek sezonu szóstego, oraz dwieście siedemnasty ogółem.

Streszczenie

W Bikini Dolnym jest gorący dzień. Pod Tłustym Krabem psuje się wentylator. Pan Krab, SpongeBob i Skalmar wybierają się na plażę sprzedawać burgery.

Fabuła

W Bikini Dolnym jest gorący dzień. Pod Tłustym Krabem psuje się wentylator, ponieważ Pan Krab nie zapłacił za prąd.Pan Krab proponuję pracownikom, aby wybrali się na plażę sprzedawać burgery. Pan Krab przenosi się ze Skalmem i SpongeBobem na deskę surfingową, by sprzedawać burgery. Patryk chce przeczytać menu i wchodzi na deskę i deska leci prosto na falę na której serfuje Sandy i wszyscy się rozbijają. Skalmar, SpongeBob i Patryk lądują na bezludnej wyspie i spotykają tam mieszkańców, którzy mówią im, że oni są na bezludnej wyspie i chcą ich nauczyć surfowania. Tym czasem Pan Krab ląduje w samym sródku Holenderskiego Trójkąta i spotyka Latającego Holendra, któremu roźlewa mleko, a Sandy na innej bezludnej wyspie.Okazuję się, że mieszkańcy nie mogą ich nauczyć i mówią im żeby znaleźli JKL bo tylko on może im pomóc.SpongeBob, Skalmar i Patryk płyną by spotkać JKL i wkrótce spotykają go.JKL daję im pierwszą lekcję "obserwowania surfingu 2,5 godziny" i drugą "patrzenia się w ogień całą noc". Tymczasem Sandy wybudowała 5-gwiazdkowy hotel,helikopter,generator parowy,sklep,samochód napędzany mlekiem kokosowym i wieżę kontroli.Tymczasem w Latający Holender próbuję zabrać kasę Panu Krabowi, ale przypadkowo uwalnia tacę, która uderza go i wysyła do schowka Davy Jonesa Lockera. JKL udaję się do świątyni a SpongeBob i przyjaciele biegną za nim. Okazuję się, że ma być Wielka Fala. JKL mówi,że jeden z nich musi się poświęcić i już nie wróci.Okazuję się, że deski Patryka i Skalmara zjada wielka fala i muszą wskakiwać na deskę Spongeboba.Pan Krab zostaje prawię połknięty przez falę, lecz JKL go ratuję.Następnie przypadkowo spada kasa i JKL próbuję ją ratować.W końcu udaję im się powrócić na plażę.Sandy wyskakuję z helikoptera i mieszkańcy mylą ją za cudzoziemca. Później SpongeBob, Skalmar, Patryk i Pan Krab pojawiają się cali i zdrowi. Wkrótce JKL powraca z kasą i daję ją Panu Krabowi. Odcinek kończy się imprezą na plaży.

Ciekawostki

  • Odcinek pierwotnie wyemitowany na imprezie z okazji 10-lecia SpongeBoba na festiwalu filmowym w Sundance, który trwał od 15 do 25 stycznia 2009 r.Przewietrzenie specjalnego zawiera różnice od wersji ostatecznej:
    • W tym czasie animacja nie była wykonywana, ponieważ w większości były jeszcze obrazy.
    • Istnieje oszałamiająca ilość brakującej muzyki i SFX (z wyjątkiem piosenki, gdy surfują po JKL).
    • Istnieją dwie sceny z planktonem, których nie ma w specjalnym
    • Nagle pojawia się inny dialog z obsady.

Kilka aktorów wypełnia inne role, w szczególności Rodger Bumpass wypełnia jako Latający Holender, a Dee Bradley Baker jako JKL.

  • Istnieje 12 Tiki na karcie tytułowej.
  • Karta tytułowa jest podobna do odcinka Szok kulturalny.
  • Spongebob mówił, że nie umie surfować, lecz w odcinku Rozdarte spodnie wiedział. Prawdopodobnie akcja tego odcinka przed akcją odcinka Rozdarte spodnie.
    SecretOfKahunaLaguna
  • Holenderski Trójkąt jest parodią znanego Trójkąta Bermudzkiego.
  • W niektórych krajach, w tym na Łotwie, Ukrainie, w Australii i Niemczech, używają alternatywnej karty tytułowej, która brzmi "The Secret of Kahuna Laguna" (z ang. Tajemnica Kahuna Laguna.)