FANDOM

Starcie z Trytonem
[[Plik:
The Clash of Triton
|300px]]
Informacje główne
Kod produkcji: 126
Sezon: 6
Odcinek w sezonie: 48
Odcinek ogółem: 245
Premiera w Polsce: 9 stycznia 2011
Premiera w USA: 5 lipca 2010
Twórcy
Scenariusz: Casey Alexander

Zeus Cervas Aaron Springer Steven Banks Paul Tibbit

Reżyser: Paul Tibbitt
Scenorys: Zeus Cervas

Aaron Springer Casey Alexander

Chronologia
Poprzedni odcinek: "Jaskinia Pomyj"
Następny odcinek: "Audycja Obłynosa (sezon 7)"
Kategoria odcinków
Starcie z Trytonem — czterdziesty ósmy odcinek sezonu szóstego oraz dwieście czterdziesty piąty ogółem.

Streszczenie

Król Neptun świętuje urodziny pod Tłustym Krabem. SpongeBob chce, żeby wszystko świetnie wypadło i udaje się na poszukiwanie zaginionego syna Króla, Trytona.

Bohaterowie

Ciekawostki

NeptuneParty

Oryginalna karta tytułowa.

  • Odcinek też ma alternatywny angielski tytuł który brzmi ''Neptune's Party''(po polski Impreza Neptuna) i ma też alternatywną kartę tytułową która wygląda tak:
  • Odcinek z alternatywną kartą tytułową jest emitowany w krajach Europy między innymi w Polsce.
  • W Serbii, Syrenaman nazywa się "Tryton", więc ten odcinek pewnie wywołał zamieszanie.
  • Nie wiadomo czemu Król Neptun umieścił Trytona na liście gości, skoro nie chciał słyszeć jego imienia.
  • Kiedy Tryton zamyka na klucz Neptuna, jest od niego wyższy.
  • Skalmar zawsze zachwycał się Królem Neptunem, ale w tym odcinku nie.
  • Atlantyda z odcinka "Szpachelka Neptuna" znów jest widoczna.
  • W tym odcinku Królowa Amfitryta pierwotnie została błędnie uznana za komputerową żonę.
  • Ten odcinek pokazuję, że Królowa Amfitryta nie lubi pana Kraba za jego skąpstwo.
  • Kiedy Tryton jest zamknięty w klatce, jest o wiele mniejszy niż SpongeBob, a kiedy wychodzi, jest znacznie większy.
  • W mitologii greckiej odpowiednikiem Neptuna był Posejdon a Amfitryta była jego małżonką, Tryton ich synem.
  • W Azji Południowo-Wschodniej ten odcinek miał premierę w Święta Bożego Narodzenia 25 grudnia 2010 roku.
  • Ten odcinek jest pierwszym odcinkiem, który jako odcinek specjalny jest ostatnim odcinkiem w sezonie.