FANDOM

Stephen Hillenburg
Stephen Hillenburg (ur. 21 sierpnia 1961 w Fort Sill, Oklahoma) - amerykański animator i twórca kreskówki SpongeBob Kanciastoporty

Wczesne życie i edukacja

Po ukończeniu Savanna High School w Anaheim, California, Hillenburg dołączył do Humbolt State University i ukończył go w 1984, w stopniu w naturalnych zasobów planowania i interpretacji, z naciskiem na zasoby morskie.

W 1992 roku uzyskał tytuł Master of Fine Arts w animacji eksperymentalnej z California Institute of the Arts.

Kariera

Był nauczycielem biologii morskiej w Orange County Ocean Institute. Pracował tam w latach: 1984-1987. W 1987 Hillenburg postanowił kontynuować swoja pracę w animacji, jego drugiej życiowej pasji. Uczynił kilka filmów krótkometrażowych, z których dwa zostały nagrodzone i odtwarzane w festiwalach filmowych na arenie międzynarodowej.

Chociaż nadal uczestniczył w szkole animacji, Hillenburg otrzymał pracę w serialu TV dla dzieci Mother Goose & Grimm od 1991 do 1993. Gdy pracował w California Institute of the Arts uczynił swój film Wormholes (który był fundowany przez Fundację Księżniczki Grace).

SpongeBob Kanciastoporty

Pracując na Ocean Institute, Hillenburg napisał książkę "The Intertidal Zone".

W 1998 r. Hillenburg przedstawił Nickelodeon swój pomysł na kreskówkę dla nich: SpongeBob Kanciastoporty, wraz z pilotażowym odcinkiem do niej "Potrzebna pomoc". Nad serialem pracował w latach 1999-2004. Powrócił do niego po premierze drugiego filmu, czyli w 2015 roku [1].

Ciekawostki

  • Był jednym z autorów filmu SpongeBob: na suchym lądzie.

Przypisy

  1. Tweet Paula Tibbitta