FANDOM

Zamknij oczy
Don't Look Now Titlecard
Informacje główne
Kod produkcji: 187a
Sezon: 9A
Odcinek w sezonie: 16
Odcinek ogółem: 187
Premiera w Polsce: 31 października 2014
Premiera w USA: 14 października 2013
Twórcy
Scenariusz: Luke Brookshier
Marc Ceccarelli
Mr. Lawrence
Reżyser: Paul Tibbitt
Scenorys: Luke Brookshier
Marc Ceccarelli
Chronologia
Poprzedni odcinek: "Zwierzątko Planktona"
Następny odcinek: "Seans śmeans"
Kategoria odcinków
"Zamknij oczy" to szesnasty odcinek pierwszej części dziewiątego sezonu serialu SpongeBob Kanciastoporty. W tym odcinku, SpongeBob z Patrykiem oglądają horror w kinie, po którym myślą, że główna postać ich cały czas obserwuje.

Postacie

Ciekawostki

  • Ten odcinek miał emisję przedpremierowo w Grecji 1 lipca 2013, a w USA miał emisję 14 października 2013, jako odcinek halloweenowy.
  • Ten odcinek miał emisję 8 lat po premierze odcinka "Teść wróg", 5 lat po premierze płyty DVD wraz z odcinkiem "Gdzie się podział SpongeBob?" w USA, oraz rok po premierze odcinków "Pakt Super -Aqua Złoczyńców" i "Nowa zabawka Gacusia".
  • Ten odcinek miał premierę w Kanadzie w 49 urodziny Kevina Michaela Richardsona.
  • Jest możliwe, że rybak z filmu, który oglądali SpongeBob i Patryk, był inspirowany odcinkiem "Haczyki".
  • Streszczenie tego odcinka jest prawdopodobne do odcinka serialu Goofy i inny, pt. "Filmowe strachy".
  • Gdy Skalmar znajduje w swojej szafie kostiumy, znajduje kostium królika. Może być to odniesienie do uniformu Karmelowego Kraba z odcinka "Nowa szefowa".
  • To pierwszy odcinek, w którym Skalmar jest w wewnętrzu kina. Natomiast był blisko kina, ale na zewnątrz w odcinkach "Coś tu cuchnie" i "Sam".
  • To drugi odcinek, w którym Skalmar straszył SpongeBob'a wędką i haczykiem. Pierwszym odcinkiem był "Haczyki", gdy zahaczył bieliznę SpongeBobowi.
  • Jedna z piosenek powiązana z serialem, Straight From Hell, została użyta drugi raz jako muzyka karty tytułowej. Pierwsza karta tytułowa to karta z odcinka "Jak kraboburger pożarł Bikini Dolne".
  • To trzeci odcinek, w którym SpongeBob ogląda horror. Pierwszym odcinkiem jest "Krab-Borg", a drugim jest "Przybysz z planety meduz".
  • To trzeci raz gdy wersja instrumentalna piosenki "Now That We're Men" była grana. Pierwszy raz grała w odcinku "Wyścig ślimaków", a drugi raz w filmie SpongeBob Kanciastoporty.
  • To czwarty odcinek, w którym Skalmar robi żart SpongeBob'owi. Pierwszym odcinkiem jest "Prima Aprilis", drugim jest "Haczyki", a trzecim jest "Śmiechoporty".
  • To czwarty raz gdy ryba żabnica była widziana. Pierwszy raz była widziana w odcinku "Skalisko Dolne", drugi raz w filmie SpongeBob Kanciastoporty, a trzeci raz w odcinku "Pieczarnicy".

Aluzje

  • Oryginalna nazwa odcinka jest nazwana po filmie Nie oglądaj się teraz.